torstai 27. lokakuuta 2022

Olen ehdolla seurakuntavaaleissa


Olen Hämeenkylän seurakuntaneuvoston sekä Vantaan seurakuntien yleisen kirkkovaltuuston jäsen.
Ennakkoäänestys järjestetään 8.-12.11.2022. Varsinainen äänestyspäivä on 20.11.2022.


Lue Kirkko ja kaupunki -lehden artikkeli, jossa olen mukana.

5.4.2022 Kirkko ja kaupunki


Kirkkojen korjauksista päätettäessä puolustetaan usein omaa seurakuntaa.


Kai-Ari Lundell edustaa perussuomalaisia niin kaupunginvaltuustossa kuin aluevaltuustossa. Vaikka hän pohti myös Hämeenkylän huomen -ryhmää, hänen valintansa oli Kokoava seurakunta, jossa on kokoomuslaisia ja perussuomalaisia.


– Siihen vaikuttivat minulle keskeiset, perinteiset arvot: koti, uskonto ja isänmaa.


Seurakuntaneuvostossa ryhmäeroilla ei Lundellin mukaan ole niin suurta merkitystä. Asioihin haetaan yhdessä ratkaisuja kuten partiossa. Kirkkovaltuustossa toimitaan sen sijaan enemmän kuin politiikassa.


Ratkaistavat asiat liittyvät usein hänen mukaansa tavalla tai toisella suuriin trendeihin, joilla on vaikutusta kirkon jäsenmäärään ja talouteen. Näitä trendejä ovat esimerkiksi ihmisten yhä yksilöllisemmät ratkaisut ja maahanmuutto. Kiinteistöihin vaikuttavat sisäilmaongelmat.


– Kirkkovaltuustossa on selkeä jako vasemmistoon ja oikeistoon. Vaikka joukossa on poliittisesti sitoutumattomia, jutellessa selviää, että moni kuuluu johonkin puolueeseen. Liberaali–konservatiivijaossa kuulun konservatiiveihin, eli minulle tärkeää on säilyttää nykyisiä arvoja ja rakenteita, Lundell sanoo. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti